Data: 3 de desembre de 2004
Lloc: Universitat de Vic
La història de l’educació i de lescola en el medi rural durant els darrers cent anys és la història d’un abandonament i, a la vegada, duna lluita per la supervivència i la renovació pedagògica. El balanç té llums i ombres. Per una banda, ens presenta la història de la ventafocs o la parenta pobra del sistema educatiu espanyol. En molts moments històrics és la història de la pitjor de les polítiques educatives: l’absència de qualsevol política en relació amb l’educació del món rural. Però des d’un altre punt de vista, el balanç també ens presenta iniciatives, propostes i experiències pedagògiques que entronquen directament amb els moviments renovadors i de lluita per la millora de l’educació pública.
Per analitzar i construir aquest balanç de l’escola rural al llarg del segle XX, la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana i la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic us conviden al Seminari d’Història de lEducació sobre el tema «L’escola rural, balanç d’un segle».
A partir de tres ponències centrades en tres períodes històrics ben marcats la Segona República, el franquisme i la transició i letapa democràtica, volem proposar als participants un marc per al debat i la reflexió col·lectius. Des d’una perspectiva historicoeducativa, el Seminari vol aportar nous elements per a la construcció duna escola rural arrelada al territori i adequada a les necessitats i als reptes de la societat global d’avui.
Organitzat conjuntament amb la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic.