El dia 27 de novembre de 2024, en el marc de les XXVI Jornades d’Història de l’educació dels Països de llengua catalana, que s’han celebrat a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, s’ha fet públic el veredicte del II Premi Jordi Monés i Pujol-Busquets, al que s’havien presentat un total de 12 TFGs i 2 TFM.
El jurat ha decidit atorgar el premi al treball presentat per Mercè Feliu Cuberes amb el títol Resistència al franquisme: els cursos no reglats de Llengua Catalana a la Conca de Tremp (1958-1977), de les Universitat de Barcelona i Autònoma de Barcelona. El Jurat ha destacat el rigor metodològic de la recerca realitzada, la importància de l’aportació sobre un tema encara poc estudiat, la qualitat de la redacció i la cura dels aspectes formals, i el fet que sigui un model de recerca que es pot aplicar en altres realitats territorials.
En segon lloc, el Jurat ha decidit concedir una menció a cadascun dels quatre treballs següents:
- L’educació en el franquisme a Quatretonda: els anys 60, de Mar Benavent Carbonell, de la Universitat de València.
- La prosopografia com a mètode per a la història sociocultural: els/les mestres catalans/es al segle XX de Mateu Bruguera Soler, de la Universitat de Girona.
- Les possibilitats de la Filosofia 3/18 per al Museisme pedagògic de Carla Torres Seguí, de la Universitat de les Illes Balears.
- Carme Serrallonga i Calafell (1909-1997). El paper de la Bildung a la seva pedagogia, d’Albert Fernández Parpal, de la Universitat de Barcelona.
El Jurat ha volgut destacar la qualitat i interès dels catorze treballs presentats que en el seu moment ja van rebre una excel·lent qualificació acadèmica en cadascuna de les seves

La guanyadora del premi, Mercè Feliu i els guanyadors de tres mencions: Mar Benavent, Carla Torres i Albert Fernández.